marți, 11 martie 2014

Mi-am făcut upgrade la bicicleta!

În iulie 2013, mi-am cumpărat bicicletă. O bicicletă la mâna a doua, produsă de compania B'TWIN, modelul ROCKRIDER, versiunea 5.1, pe care am luat-o în primul rând ca să ma duc cu ea la muncă, dar cu care am început să mă plimb și prin ture organizate de prietenii de pe Facebook în weekend-uri.

B'TWIN ROCKRIDER v5.1
Singurul echipament pe care vroiam sa mi-l cumpăr, era de fapt o cască de protecție. Nu credeam că o să ajung să îmi cumpăr pantaloni și tricouri speciali pentru mers pe bicicletă, pentru vreme friguroasa sau călduroasă, mănuși, ochelari, căciuliță pentru vremea rece sau pelerină de ploaie, însă în fiecare lună îmi cumpăram câte ceva necesar.
Încet-încet, am început să o echipez: i-am luat lumini de față și spate pentru situațiile când ma prindea apusul pe plimbări sau pentru când era întuneric și mă duceam la muncă; sonerie ca să atenționez toți boșorogii și  toate babetele de pe pistele de bicicliști că vin eu în viteză; bidon pentru apă, pe care l-am folosit însetat în plimbările cu bicicleta; i-am pus lichid anti-pană în camere, ocazie cu care i-am cumpărat și camere și cauciucuri noi; o trusa de scule, mică, dar cu toate sculele necesare pentru reglaje în plimbări (chiar dacă nu este cel mai ușor set de scule, eu m-am descurcat cu el); i-am cumpărat și un kit mic pentru pana; i-am pus sub șa o borsetă mică în care țineam camera de rezervă, kitul de pană și trusa de scule, ciclocomputer de-ala nașpa de la Lidl, de îmi arata viteza maxima atinsa DOAR de 99,9 km/h și un set de apărători de noroi, tot nașpa dar de la Kaufland. Nu pot sa zic ca m-am plimbat foarte mult cu bicicleta, dar pana acum am înregistrat pe ciclocomputerul, aproximativ 1100 km. În diverse plimbări am stricat borseta de sub șa, am pierdut lumina roșie de pe spate, schimbătorul de viteze sau maneta de frână, lucruri pe care le-am schimbat. Tot în diverse plimbări m-am accidentat: m-am lovit la genunchi de am zăcut 3 luni (și tot am pedalat cu tot cu durere în genunchi), m-am lovit la unghia de la un deget de credeam ca o sa pice (și degetul și unghia), mi-am făcut mici zgârieturi, dar cel mai nașpa moment cred ca a fost când am fost muscat de un câine. Toate rănile s-au vindecat iar pasiunea mea pentru biciclete și pentru plimbările în munte, a crescut.

Așadar, mi-am propus să îi fac câteva modificări majore:

  • I-am umflat roțile până când și-au mărit diametrul: de la 26 de inch la 29er; 
  • Am pus niște table găsite prin șantier pe fiecare butuc de roată, pentru a le folosi la frânare;
  • Am scos tot uleiul hidraulic din furcă, astfel încât acum suspensia este pe aer, apoi am pus uleiul în conducte, pentru a le face frâne hidraulice;
  • Am prelungit ghidonul de la 580mm la 720mm ca să am loc să atașez toate chestiile acolo: sonerie, lumină, calculator pentru bicicletă, camera de luat vederi, etc;
  • Am dus la topit cricul și portbagajul de pe spate, iar din metalul rezultat am confecționat alte 3 pinioane pe care le-am pus lângă celelalte 7;
  • Folosind o bormașină, am găurit cadrul din aluminiu și am băgat o parte din cabluri și conducte în interiorul cadrului;
  • Am vrut sa modific puțin forma cadrului, dar din neatenție am tăiat cu flexu` partea din spate, pe care am prins-o la loc cu un sistem flexibil;
  • În final am spălat-o, am curățat-o și am uns toate elementele necesare, de zici că e ca nouă; 
  • După curățarea de toate mizeriile și accesoriile neinteresante, am scăzut greutatea bicicletei de la 18,5 kg la 12,9;
  • Singurele chestii care au rămas nemodificate, sunt pedalele. Îmi plac asa de mult pedalele astea grele și fără sistem de prindere SPD, încât o sa le păstrez ca amintire.
Uite cum arata bicicleta după toate aceste modificări:

CANYON NERVE AL 29 v8.9
Din întâmplare, am găsit o bicicleta care seamănă tare cu a mea (chiar identică), produsă de compania CANYON, modelul NERVE AL 29, versiunea 8.9.

Dacă vrei să vezi cum am făcut toate modificările descrise mai sus, poți vizualiza filmul de mai jos, cu completarea că poți să setezi vizualizarea filmului cu viteză crescută sau că poți sări peste momentele plictisitoare :)


Dacă tot ce am schimbat la bicicleta este de bine sau nu, o să vad pe parcurs, în plimbările cu bicicleta sau eventual în concursurile cu specific MTB.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu